Salam dan Salam Sejahtera

Selamat datang dan jom kita ber'chat' dan berkongsi cerita untuk sesuatu yang bermanfaat dan menghiburkan diri kita dan insan di sekeliling kita.

My Profile

My photo
Ayer Keroh, Melaka Bandaraya Warisan Dunia, Malaysia
Minat dalam membincangkan isu sosial dalam masyarakat konvensional di Malaysia khususnya dan isu-isu berkaitan serta menggalakkan interaksi formal dan tidak formal dalam mengajukan pendapat, idea, komen, kritikan membina dan lain-lain lagi. Sambil juga sudi berkongsi pengalaman, masalah, nasihat dan sebagainya dalam membangunkan diri serta elemen-elemen di persekitaran. Gemar juga menggunakan peluang-peluang untuk terlibat dalam aktiviti kemasyarakatan untuk memperkayakan diri dengan pengalaman, ilmu dan mencari keberkatan hidup bersama keluarga tercinta kerana Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Pengasih..... amin

Tuesday, November 17, 2009

Islamic Ethical System


The Islamic ethical system differs from secular ethical systems and the moral code advocated by other religion. The moral code embedded in Islamic ethics emphasizes the relation of man to his Creator. Because God is Perfect, Muslims have a code that is neither time bound nor biased by human whims. The Islamic ethics is enforceable at all times because it’s Creator and Monitor is closer to man than his jugular vein and has perfect eternal knowledge. Some of the key parameters of the Islamic ethical system can be summarized as follows:

Ethical decisions are based on the Al-Qur’an and Hadith.

  1. Actions and decisions are judged to be ethical depending on the intention of the individual.
  2. Allah knows our intention completely and perfectly.
  3. Good intentions followed by good actions are considered as acts of worship. Halal intentions cannot make haram actions halal.
  4. Decisions that benefit the majority or a minority are not necessarily ethical in themselves.
  5. Islam uses an open system approach to ethics, not a closed, self-oriented system.

No comments:

melorot pacak

melorot pacak