Salam dan Salam Sejahtera

Selamat datang dan jom kita ber'chat' dan berkongsi cerita untuk sesuatu yang bermanfaat dan menghiburkan diri kita dan insan di sekeliling kita.

My Profile

My photo
Ayer Keroh, Melaka Bandaraya Warisan Dunia, Malaysia
Minat dalam membincangkan isu sosial dalam masyarakat konvensional di Malaysia khususnya dan isu-isu berkaitan serta menggalakkan interaksi formal dan tidak formal dalam mengajukan pendapat, idea, komen, kritikan membina dan lain-lain lagi. Sambil juga sudi berkongsi pengalaman, masalah, nasihat dan sebagainya dalam membangunkan diri serta elemen-elemen di persekitaran. Gemar juga menggunakan peluang-peluang untuk terlibat dalam aktiviti kemasyarakatan untuk memperkayakan diri dengan pengalaman, ilmu dan mencari keberkatan hidup bersama keluarga tercinta kerana Allah Yang Maha Pemurah dan Maha Pengasih..... amin

Friday, July 3, 2009

Mat Rempit atau Samseng Jalanan????

Akhir-akhir ini masyarakat khususnya pihak berkuasa secara serius membincangkan suatu nama yang sesuai untuk menggantikan istilah 'Mat Rempit' kepada 'Samseng Jalanan'. Persoalannya adakah perkara ini yang seharusnya kita perdebatkan? Adakah ini suatu jalan penyelesaian yang terbaik bagi menangani isu 'Mat Rempit'.

Sebenarnya sekiranya istilah 'Mat Rempit' digunakan maka adalah mudah bagi pihak-pihak bertanggungjawab untuk melihat secara lebih fokus usaha membenteras atau mengurang fenomena ini. Suatu program atau 'operasi' khusus boleh dijalankan dengan matlamat yang lebih jelas dan terancang berbanding istilah umum seperti 'Samseng Jalanan'.

mari sama-sama fikirkan......

No comments:

melorot pacak

melorot pacak